Poprawa spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę kluczowych elementów sieci dróg powiatowych Subregionu Północnego
nowa podstrona, dodana 2011-07-04
Tytuł projektu:
Poprawa spójności komunikacyjnej poprzez przebudowę kluczowych elementów sieci dróg powiatowych Subregionu Północnego
INFORMACJE OGÓLNE
1.Nazwa Programu Operacyjnego
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2007-2013
2.Nazwa i numer Priorytetu Programu Operacyjnego
Transport
3.Nazwa i numer Działania
Modernizacja i rozbudowa sieci drogowej
4.Nazwa i numer Poddziałania
Modernizacja i rozbudowa kluczowych elementów sieci drogowych
5.Typy Projektów:
-Budowa i przebudowa dróg wojewódzkich i wybranych dróg powiatowych [23]
-Budowa i przebudowa obiektów inżynierskich zlokalizowanych w ramach ciągów drogowych określonych w pkt 1,2, [23]
6.Ścieżka wyboru projektów:
Programy Rozwoju Subregionów
7.Całkowita wartość projektu (koszty kwalifikowalne i niekwalifikowalne):
13 003 161,43 zł
8. Kwota dofinansowania:
9 941 011,77 zł
Krótki opis projektu
Przedmiotem projektu jest przebudowa 6 odcinków (wymienionych poniżej) o łącznej dł. 21,62 km dróg powiatowych na terenie powiatów kłobuckiego i częstochowskiego. Przedmiotowy układ komunikacyjny przebiega przez teren gmin: Krzepice, Panki, Wręczyca Wielka, Kłobuck oraz Mykanów. Wybrano odcinki wymagające interwencji, pomijając odcinki uprzednio zmodernizowane. Na części odcinków zaplanowano także budowę chodników w celu zwiększenia bezpieczeństwa ruchu.
Projekt zostanie zrealizowany w zakresie rzeczowym w latach 2010-2011 .
Projekt będzie współfinansowany ze źródeł EFRR w wysokości 55,24% .
Realizowane założenia:
-usprawnienie przejazdu pomiędzy DK43 a DW494,
-usprawnienie dojazdu do DK1, z pominięciem miasta Częstochowa i DK43.
Zakres przebudowy obejmuje:
-wykonanie frezowania istniejącej nawierzchn asfaltobetonowej,
-wyrównanie kruszywem kamiennym istniejącej podbudowy,
-wykonanie poszerzeń,
-ułożenie asfaltobetonu w dwóch warstwach,
-ułożenie warstwy asfaltobetonu na istniejącej nawierzchni asfaltowej,
-utrwardzenie poboczy frezem z nawierzchni,
-rozbiórkę istniejącego mostu tymczasowego,
-budowę nowego mostu.
Odcinki dróg powiatowych będące przedmiotem projektu to drogi klasy technicznej
L o ustalonej na obecną chwilę kategorii richu KR – 2.
Projektowana inwestycja znajduję się i przebiegać będzie w następujących odcinkach:
-Odcinek 1 – 2035 S – DK43 - Panki km 0+000 do km 8+441,50 z wyłączeniem terenu PKP o dł.140.00 mb ( odcinek na terenie gm.Panki i Krzepice)
-Odcinek 2 - 2041 S- Panki- Kłobuck – km 0+000 do 0+665 ( odcinek połozony w całości na terenie gm.Panki)
-Odcinek 3 - 2041 S – Panki - Kłobuck – km.4+600 do km 7+400 ( odcnek w całości położony na terenie gm.Wręczyca Wielka)
-Odcinek 4 – 2041 S – Panki - Kłobuck – km 9+366 do km 11+005 ( odcinek położony w całości na terenie gm.Kłobuck)
-Odcinek 5 – 1025 S – Kamyk - Kuźnica Kiedrzyńska – km 0+000 do 2+563,21 ( odcinek położony w całości na terenie gm.Kłobuck)
-Odcinek 6 – 1025 S – od granic powiatu kłobuckiego ( Nowa Wieś) przez Kuźnicę Kiedrzyńską do mostu w m. Rybna.
Realizacja projektu doprowadzi do otrzymania następujących produktów:
-Długość przebudowanych dróg powiatowych: 21,65 km
-Lczba przebudowanych obiektów infrastrukturalnych – most: 1 szt
-Długość przebudowanych utrwardzonych poboczy: 17,8 km
-Liczba przebudowanych skrzyżowań: 6 szt
-Długość wybudowanych chodników: 1,0 km.
Liderem projektu jest Powiat Kłobucki reprezentowany przez Powiatowy Zarząd Dróg w Kłobucku.
Partnerem projektu jest Powiat Częstochowski reprezentowany pzrez Powiatowy Zarząd Dróg w Częstochowie.
Powiat Kłobucki i Powiat Częstochowski występują w roli zamawiąjących i pozostaną właścicielami majątku powstałego w ramach projektu.
Informacje źródłowe na temat Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 znajdują się na stronie www.rpo.silesia-region.pl
Podmiot udostępniający: | PZD Kłobuck |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Anna Walaszczyk |
Data wytworzenia: | 01.07.2011 r. |